środa, 2 maja 2012

Pielęgnacja włosów vol. 3 Szczotkowanie vs. czesanie

Witajcie Kochani!
Jako, że ostatnie notki wzbudziły kontrowersje, dziś jeszcze uzupełnię temat czesania i szczotkowania.

Grzebienie- to podstawowe narzędzie fryzjerskie, służące czesaniu. Najczęściej produkowane z tworzyw takich jak: tworzywa sztuczne, kauczuk, silikon, róg, włókno węglowe i metal. Mają różne wielkości i kształty, ponieważ spełniają różne funkcje. Powierzchnia dobrego jakościowo grzebienia powinna być gładka, perfekcyjnie polerowana, bez żadnych zgrzewów by nie uszkadzać włosów.
Zasady używania grzebieni:
  • mokre włosy rozczesujemy wyłącznie grzebieniem o szerokim rozstawie zębów
  • włosy rozczesuje się od końców, przesuwając grzebień coraz wyżej ku nasadzie i czesze małymi partiami- nie będą się wówczas plątać i wyrywać
  • nie wolno na siłę rozczesywać włosów! wyrywamy je wtedy i niszczymy łuski! czeszemy powolnymi, posuwistymi ruchami, bez szarpania
  • regularnie dbamy o higienę naszego grzebienia- myjąc go ciepłą wodą z mydłem lub szamponem przynajmniej raz w tygodniu, a jeśli grzebień pożyczamy komuś to przed kolejnym użyciem dodatkowo dezynfekujemy 
Szczotki- to przybór fryzjerski służący pielęgnacji włosów, uporządkowaniu ich, wygładzeniu, nadaniu połysku, nadaniu kształtu i objętości. Uchwyt powinien być solidny z drewna, gumy, tworzyw sztucznych, a igły z dobrej jakości włosia dzika, nylonu o działaniu jonizującym, zakończone kuleczkami z silikonu. Włosie może być naturalne, sztuczne lub mieszane. Szczotki występują w różnych wielkościach i kształtach- ja nie będę tu omawiać szczotek do modelowania- okrągłych, trójkątnych, kwadratowych, prostokątnych, ale te zwykle, do codziennego użytku. Korpus może być owalny lub prostokątny. Najlepiej wybierać wielkość odpowiednią do długości naszych włosów i ich rodzaju- im większa, szersza płaszczyzna, tym dłuższym włosom jest dedykowana. Szczotki podobnie jak grzebienie czyścimy po każdym użyciu i myjemy/dezynfekujemy co jakiś czas.

włosie z dzika- najlepsze do włosów długich, cienkich, delikatnych, kręconych, gęstych. Działa antystatycznie, rozprowadza tłuszcz po włosach (od cebulek po końce), który uelastycznia włosy.

syntetyki- najlepsze do włosów grubych i sztywnych (zdrowych).

igły zakończone kuleczkami- delikatne dla włosów i skóry głowy.

włosie o zróżnicowanej długości- polecane do szczotkowania również włosów doczepianych.

Dlaczego warto używać szczotek?
Ponieważ nie tylko nadają połysk, wygładzają nasze włosy i pobudzają mieszki do życia i pracy, masując skórę głowy, ale również pomagają utrzymać wilgoć wewnątrz włosa.
Włosy są lśniące i nie elektryzują się.
Szczotek używamy wg potrzeb.
Jeśli zauważymy przetłuszczanie włosów należy ograniczyć częstotliwość szczotkowania do jednego razu na dobę. Pamiętam, że moja św.p. babcia rano czesała włosy grzebieniem, a na wieczór szczotkowała je...
Nie polecam stosowania szczotek przy włosach przetłuszczających się, ewentualnie robić to rzadko.

No i na koniec mała lekcja poglądowa ;)
Załączam foto mojej szczotki z Rossa- włosie naturalne (dzik) i syntetyczne (mieszane) zakończone kuleczkami, koszt ok. 30zł oraz grzebienia z Lelka koszt ok. 15zł i fotki z efektem po czesaniu i po szczotkowaniu, ponieważ znalazły się osoby twierdzące, że po co sobie życie utrudniać skoro efekt jest jednakowy ;p Otóż chyba jednak nie...;) odpowiedzcie sobie sami- warto szczotkować czy nie?
Buziaki!











36 komentarzy:

  1. Też mam tą szczotkę i na własnym przykładzie widzę jak duża jest różnica między czesaniem a szczotkowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bunny jestes prawdziwa skarbnica wiedzy i porad. Naprawde zaluje, ze wczesniej nie trafilam na Twojego bloga, dzisiaj z pewnoscia moje wlosy bylyby w swietnej kondycji i nie musialabym ich scinac a tak porad udzielala mi pewna "fachowa", ba dyplomowana fryzjerka z salonu Loreal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki!
      ale wiesz fryzjerki sa rozne... swojego czasu chcialam sie zwiazac z lorealem, doszkolic u nich i pracowac dla nich ale zrezygnowalam. zle sie czuje pod nadzorem, przywiazana do jednej marki...wszystko i tak zalezy od fryzjera- chce sie wyszkolic to bedzie dobry, nie chce- to zaliczy obecnosci na szkoleniu i bedzie i tak pracowal ;/

      Usuń
  3. Kurcze własnie mam w planach kupienie szczotki z naturalnego włosia ale teraz zdałam sobie sprawe ze z naturalnego tzw. ze zwierzaczka:(

    sensuallangel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale przeciez dziki nie sa mordowane dla szczeciny?! one sa pod sezonowa ochrona a poza tym zrzucaja okrywe wlosowa 2x do roku...
      myslę ze wlosie do szczotek jest bezpieczne i nie ma co miec wyrzutow sumienia, ze jakies zwierzatko ucierpialo ;)

      Usuń
  4. oj, ja od dziecka mialam sie z tym czesaniem :P bez odzywki ciezko byloby mi je rozczesac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez nie lubilam czesania jako dziecko ;p moze dlatego ze do 13 roku zycia wlosy czesal, myl mi i zaplatal, zwiazywal moj kochany tata? jak czesal to niby delikatnie ,ale z meska sila i do tego zawsze myl mi samym szamponem bez odzywki ;d ale teraz wspominam to z sentymentem...

      Usuń
  5. jestem juz po farbowaniu :) farba 1001 to popielaty blond - zgadłam!
    nie mam zółci, jest troche zbyt biały, ale myśle, że z kazdym myciem bedzie lepiej?
    porobie fotki to pokaze efekt :) teraz slonce mam na balkonie razem z cieniem i nie moge dobrych zdjec zrobic ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli dobrze myslalysmy ;)
      zbyt bialo wyszlo byc moze dlatego, ze najpierw dalas rozjasniacz.
      ale pewnie piekny kolorek co?
      pokaz fotki koniecznie!

      Usuń
    2. musialabym miec cos bardziej w blond, ale nie zolty. bo te troche za białe :) masz jakis pomysl? :)
      fotki jutro zrobie!

      Usuń
    3. moze perlowy blond? takie 10.2?

      Usuń
    4. nie mam pojecia o kolorach we fryzjerstwie :) wiec nie umiem odpowiedziec na pytanie ;) kupilam 1001 palette :)

      Usuń
    5. ja wiem ze kupilas ale zrozumialam ze zrobilas i bylo za bialo.
      perlowy blond jest naturalniejszy, mniej bialy.

      Usuń
    6. haha co ja gadam :D pokrecilam sie juz ;))
      wybacz :* fotki wyslane juz :)
      to nastepnym razem moze faktycznie 10.2

      to ja Μαγδαλενα, ale juz mi sie logowac nie chce ;)

      Usuń
    7. widzialam dla mnie pieknie i wcale nie bialo- naturalnie ;)

      Usuń
  6. Masz super włosy! Mogłabyś może coś poradzić jak jakoś doprowadzić do normalnego koloru włosy po rozjasniaczu? Wiadomo, że odrost żółty, a reszta biała.. nie wiem na jaką farbe sie zdecydować żeby osiągnąc bardziej naturalny blond rownomiernie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. farba jaka tylko ci sie podoba. ale jak chcesz naturalny jasny blond to 10.0 albo 9.0. z woda 6%.

      Usuń
    2. Naprawdę? Wow, przywróciłas moją wiarę bo do tej pory wychodziły mi na głowie mieszanki zieleni lub błękitu..A jakie proporcje powinnam dac? Nie znam się na tym ile wody na ile farby

      Z niecierpliwieniem czekam na kolejne testy farb! Są super

      Usuń
    3. farby do oksy zaleznie jak producent zaleca w ulotce, ale przy tych odcieniach najczesciej 1:1 lub 1:1.5

      dzięki ;*

      Usuń
  7. Nie wytrzymalam i wyszczotkowalam dzisiaj swoje wlosy :D, sa teraz takie mieciutkie, ze co jakis czas gladze je dlonia bo juz dawno nie mialam tak miekkich wlosow :).
    Ostatni raz uzywalam szczotki wieki temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajne sa nie? zupelnie jak po prostowaniu tylko by sie macac chcialo ;p

      Usuń
    2. A gdzie można kupić tę szczotkę? Na allegro nie ma;/

      Usuń
    3. sa na allegro- wpisz sobie szczotka z dzika i wybieraj ;)
      do tego rossmann i sklepy internetowe.

      Usuń
    4. Ale tam na allegro są same bez kulek- są równie dobre?:)

      Usuń
    5. Już znalazłam:) Okazuje się, że już miałam taką szczotkę, jak miałam przedłużane włosy. Jednak kupię taką bez kulek, z samym włosiem. Dzięki!:)

      Usuń
    6. z samego wlosia sa najlepsze ;)

      Usuń
  8. ja nie moge swoich wyszczotkowac :)i u mnie sie to nie sprawdza , bedzie mega puch ..
    ale jak kiedys prostowalam to uwielbialam czesac i szczotkowac kilka razy dziennie :)sprawialo mi to frajde bo na codzien tego nie robie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każde wlosy sa inne, nie kazdym wszystko bedzie pasowalo.
      odkad dbasz o skret to nie szczotkujesz- to logiczne postepowanie, bo po stylizatorach bys chyba sobie wszystkie wlosy wyrwala.

      Usuń
  9. hej bunny... z natury mam włosy poziom 4-5 z tendencją do rudych tonów obecnie rozjaśnione kąpielą i połozżona została farba joanny gołebi popiel nastepne farbowanie wyglądało tak, że nałozyła farbę superrozjaśnijącą imperity 911 z wodą 12% na odrost i uzyskałam na odroście naturalny blond natomiast po malaksie na całe włosy na 5 minut uzyskałam popiel ale tak zbyt szary wręcz niektóre pasemka były niebieskie musiałam włosy myć szamponem przeciwłupeżowym i jest spoko, nie wiem co teraz zrobić... chciałabym równy naturalny- nie szary i nie rudy odcień. mam pomysł aby pojaśnić włosy np wellatonem 12.1 z wodą 12% a nastepnie nałozyć wella color touch nr /18. ale nie wiem czy to dobry pomysł. a może jakąś inną kombinację byś mi poleciła, farba superrozjaśniająca+półtrwała z tej samej firmy, może nutrisse 111 + garnier color shine 8.1 chciałabym przyciemnić ciut włosy i wyrównać kolory. sama farba superrozjaśnijąca da u mnie mniej lub bardziej rudy blond. EWKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to farbuj sama farba na 12-9% tylko z poziomu 9.1 albo 10.1 na pol z naturalnym, nie powinno byc rudo.
      nie farbuj farba po farbie- bo kolory beda sie brzydko zmywac... jak juz ro podjasnij rozjasniaczem i potem farba na wodzie 6%.

      Usuń
  10. a ja od jakiegoś czasu rzadko szczotkuję włosy i teraz rozumiem, że to jednak błąd i dużo na tym tracę. ogólnie nie lubię szczotkować włosów bo mam mega proste strąki, a po wyszczotkowaniu wydają się takie "ulizane" ;-) ale planuję zakupić szczotę z naturalnego włosia i zobaczyć czy będzie jakaś zmiana ;-)
    a w ogóle to masz przepiękne włosy i zazdroszczę Ci ich długoooości ;-)

    Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no sa takie niby ulizane ;p ale piekne, wczoraj na miescie uslyszalam zaczepiona przez jakas babcie na ulicy ze mam piekne wlosy a fryzura jak lata 30 ;d
      a mialam gladko spiete wlosy, ale wyszczotkowane, ze wydawaly sie bardzo gladkie i lsniace, jak widac robi to wrazenie...
      w domu rodzinnym tez uslyszalam wiele opinii- kazdy zauwazyl ze cos zrobilam z wlosami innego- jednym sie podobalo, innym nie bo jedni wola proste i gladkie, inni jak mam puszyste falki, ale wazne ze efekt przykuwa uwage ;)

      dziekuje za komplementy ;*

      Usuń
  11. to już wolę kąpiel rozjaśniajacą od rozjaśniacza, zrobię tak, że nałożę po kąpieli loreal excellence 9.1 lub użyję schwarzkopf natural easy grey expert diamentowy blond. a co drugie farbowania jedna z tych fgarb z wodą 12% na odrost. co poleciłabyś loreala excellence czy grey expert natural easy? Ty chyba bardziej lubisz schwarzkopfa. a czy taka farba typowo do siwków jak excellence czy natural easy grey expert lepeij radzi sobie ze zrudziałym odcieniem niż tradycyjna farba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie obie dobre, choc z loreala lepszy wiking.
      z n&e dziewczyny polecaly 522 bodajze srebrzysty blond? jakos tak... obie dobre.
      ale po kapieli musisz dojsc do zoltych wlosow inaczej jesli beda rude marchwiowe to farba tego nie pzykryje...
      farby do siwych wlosow wcale nie radza sobie lepiej jesli chodzi o niechciane tony.

      Usuń
  12. a czym najlepiej myc taką szczotkę z naturalnego włosia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozna myc ciepla woda z mydlem, szamponem, co akurat masz pod reka ;) tylko jesli jest drewniana to starac sie nie zalac drewnianej obudowy.
      i polozyc do wyschniecia na reczniku, czy jakiejs szmatce.

      Usuń

Komentarze są moderowane, wyświetlą się po mojej akceptacji.
Nie udzielam porad fryzjerskich!
Będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny ;*